tirsdag 25. mai 2010

Livet som mor.

Ja livet som mor er akkurat det jeg skal skrive om nå.
For vi er flink til å kjefte på en glede og en lek mange ganger, ikke bestandig var det helt meningen at det var slik det skulle bli, men av og til blir ikke ting slik som man vil.

Men det vi ikke har i tankene når vi sitter på morgenen å ungen har sin dårlig dag som gjør slik at du blir frustrert og irritert, det vi ikke tenker på da, det er livet, livet barnet har bringt inn til deg.
Å tenk deg at det livet blir borte, vil du ikke da savne alle stundene, der du var lei, men du fikk iallefall lagt barnet ditt. Der dere hadde det bare fint og alt var vel, dem stundene liker alle.

Men man kan ikke tenke slik i livet, men av og til kommer tankene dit, hva skjer vist det ikke er mer krangling, er mer uenigheter, er med glede, er mer sorg osv.
Det er en grunn til livet er slik det er. Å jeg kan si, at jeg ser på bilde av min sønn nesten hver kveld å tenker, Jeg er så glad i han.

Det kan være dager der jeg er glad når han er i seng, fordi vi har hatt en vanskeli og ubehagelig dag med krangling, uenigheter, gråting osv, å det er spesielt da jeg ser på bilde å tenker, TAKK, takk for at jeg har deg.

Jeg er heldig som har en sønn som er i livet mitt, som kan røre med følelsene, sinne, glede, sorg. latter, det meste.
Å nå er jeg heldig som skal ha ett nytt barn, ett nytt herlig barn som skal å dele disse følelsene.


Tenk på alle som ikke kan få ett barn, tenk på alle dem som har mistet. Tankene mine går ofte til dem.
Men du har å dem som ikke skulle hatt barn, dem som ikke kan vise kjærlighet til barnet, dem som bare vil barnet vondt.
Det er mange forskjellige mennesker i verden.
Å jeg er en av dem heldige selv om jeg har opplevd mye, ikke bare bra-e ting, men mye negativt. men jeg tar det med meg som en god erfaring.
For det vonde jeg har opplevd vil jeg ikke påføre barnet mitt.
Å dem glade stundene vil jeg la mitt barn oppleve.

Dette var noen av tankene om hvordan mitt liv som mor er.
Jeg avslutter dette innlegge med å tenne et lys for dem barna som bor i himmelen.



Et lys til dem barna som var for god for denne verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar