søndag 13. juni 2010

Redningsvest i båt.

Sikkerhet kommer først er min mening. Om barnet er 0 år å ikke kan gå, eller om barnet er 11 år å sjønner "regler" så ville jeg hatt på redningsvest, pga sikkerheten.

Er man på stena line eller hurtigruta, det dem har STORE hindringer til sjøen, ville jeg nok ikke hatt redningsvest på. Men ville hatt det i alle privateide båter, om dem er stor eller små. så lenge dem er ute på dekk, så SKAL redningsvesten være på.
Jeg synes å at voksne skal bruke det.
Det er tross alt snakk om sikkerhet.




Ville du hatt redningsvest på ditt barn uansett alder?
Å om det er stor privateid båt, eller om det er liten gjør det noen forkjeller?

7 kommentarer:

  1. Det er jo egentlig ikke noe spørsmål... man SKAL bruke reddningsvest! Better safe then sorry ;)

    SvarSlett
  2. barn og våksne SKAL bruke det!!!!!!!

    SvarSlett
  3. Det synes jeg å.
    alle skal bruke det.
    men vet om noen som ikke ser poenget med det, så lenge båten står inntil kai. :S

    SvarSlett
  4. Her var spørsmålet bedre formulert enn sist jeg så det, og da er jeg med en gang mer enig... ;) Kjempeviktig å være sikret i båt.

    Barn skal alltid ha på vest ved ferdsel nær vann. Det betyr at de skal ha på vest på brygga og på dekk i båten ved land, men hele tiden mens båten er ute på vann. Voksne burde def. ha på seg vest under ferdsel, men trenger vel ikke inntil brygga... ;) (må hvertfall innrømme at jeg ikke har det) Men å oppholde seg inne i privatbåter med vest... DET er å overdrive. :)

    SvarSlett
  5. Ja skal dem oppholde seg inne i en båt, så er det noe annet, men da skal redningsvesten være tilgjengelig. :)

    SvarSlett
  6. Jeg Mene at alle sammen både Barn og Voksne skal Bruke Redningsvest uanset alder Mens en oppholer seg ved og på vannet Husk at vi Voksne skappe Holdninge og det er letteer å få barn til å bruke Redningsvest nå en som voksne gjør det. Vi bruker Redningsvesten der som jeg beskrev tilige her i texsten

    SvarSlett