onsdag 14. april 2010

Bekymringer, hormoner ja det som hører til.


Alle svangerskap er ulike, tror ikke man kan finne noen som har vært igjennom akkurat det du opplever.

For greit man kan få en diagnose på lavtliggende morkake, svangerskapsforgiftnig, for høyt blodtrykk osv osv. Så diagnosen kan være lik, men alle vil takle det forskjellig.
Jeg har lavtliggende morkake, å dette er litt om hvordan jeg tenker og føler:
Jeg har en søster som har 2 fortidlig fødte,
1, som ble født pga svangerskapsforgiftning.
1, som ble født pga morkaken løsnet.

Så det sier seg jo selv at det jeg er mest bekymret for, er at min morkake er lavliggende, å i fare for at den kan løsne.

Jeg har blødninger i ny og ned, noe som gjør at jeg bekymrer meg sikkert mer uten grunn.^

Å greit legen kan sitte der å si at alt er jo bra med barnet, alt kommer til å gå fint, å nå er du kommet så langt at det er mye større sannsynlighet at alt skal gå bra.
JAVEL, alt er bra med barnet, jeg er jo kjempe glad for det.
men jeg greier ikke roe meg ned. For dette er vanskeli for akkurat meg.

Jeg skal i kontakt med Jordmor i slutten av neste uke, for å prate med henne. Det kan gjøre meg godt, men det kan godt hend at angsten, deprasjonen, bekymringene ikke går bort av den grunn.

Jeg kjenner spark nesten hver dag nå, å det er koseli å få en liten bekreftelse at alt er bra.
men jeg greier alikavell ikke å roe meg ned.

Når jeg gikk med min sønn var det INGEN problemer, alt var som å gå på rosa skyer, ett bedre svangerskap en det tror jeg man må lete lenge etter.
så jeg føler jeg blir litt hørt, men er ikke alle som vil forstå meg, for alt er jo bra med barnet.

*Håper dette hjelper deg vist du er bekymret å se at du er ikke alene, Håper at du slipper å være bekymret, å håper ditt svangerskap er fantastisk *

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar