onsdag 30. mars 2011

Installerer bikini-figuren 2011.

Installerer bikini-figuren 2011.Vennligst vent...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
System error...prøv igjen neste år...


Ja slik kan det gå. Ha ha, nei jeg gir ikke opp enda. Vekten går faktisk sakte med sikkert nedover, men har ett problem at jeg er litt kravstor, for jeg vil gjerne ned 1 kilo om dagen, men det er jo bare helt umulig med mindre man sulter seg i hjel, men det skal man ikke.
For jeg skal gå ned på en sunn måte, så skal jeg bli der.

Her er resultatene som har vært når det kommer til vekt:

28.02.11: + 2kilo opp ( 84,4)
07.03.11: - 600 gram (83,8)
14.03.11: +100 gram (83,9)
21.03.11: - 400 gram (83,5)
28.03.11: - 800 Gram (82,7)

Bedre å gå litt og litt ned, en Opp.

TOTALT: - 1,7Kg

Så får vi se om jeg klarer å ikke havne i samme fella som den 28.02.11.
Spent på mandagen som kommer, hvordan jeg da ligger ann.

10 kommentarer:

  1. Hmm... det har jeg jaggu ikke tenkt på, at det kan lønne seg å ha en fast dag i uka hvor det veies og noteres ned hvor mye vekten ligger på. Får vel et mye bedre bilde av hvordan vekta ligger an. Jeg er som du og vil se forskjell på vekta hver dag hehe, og det er nok ikke den beste motivasjonen for da er tallene ofte veldig like.. Fortsett videre, 1,7 kg er bra! :)

    SvarSlett
  2. Nei det er ikke noe god motivasjon å se at dem ikke går ned hver dag :p

    Takk takk :) Jeg skal fortsette videre ja, selv om jeg begynner å bli lei min kost for tiden, men skal se på nettet om jeg finner noen andre retter man ikke har prøvd ut :)

    SvarSlett
  3. Ja, er nok lurt det. Å prøve å finne noen nye retter. Viktig med variasjon. Smaker jo ikke noe godt å spise det en hadde igår og dagen før der.

    Del gjerne om du har noen tips ;)

    SvarSlett
  4. Når jeg selv finner ut av hva som er lurt, så skal jeg komme med tips.

    For tiden holder jeg meg mest til grove knekkebrød, små porsjoner med middager å slike ting. Å spiser hver tredje time. Så jeg har faktisk mobiltelefonen min på ringing for hver tredje time. ( Klokkeslettene: 08.00,11.0,14.00,17.00 og 20.00)

    Så nå skal jeg surfe litt på nettet, å se om det er noe som frister for meg og de i huset her.

    Kanskje jeg skulle laget egen side, her inne for hva jeg spiser. Det får bli etterhvert :)

    SvarSlett
  5. Hihi, hadde sånn ringing med jentungen da hun var helt liten. Hun var dysmatur så måtte mates hver 3. time, og tok ikke bryst før hun var nesten 4 mnd'er så måtte pumpe hver 3. time også (at jeg orket å pumpe så lenge fatter jeg ikke idag).. Tror sambo ville fått fnatt om jeg skulle sette tlf på ringing hver 3. time igjen ;)

    Kunne ikke tenke deg å prøve å lage egne knekkebrød? Kom nemlig over oppskrift på noen som så ganske så smakfulle ut på en annen blogg nå. Er ikke umulig at jeg prøver selv.
    http://silje-sin.blogspot.com/2010/02/knekkebrd.html

    SvarSlett
  6. Disse knekkebrødene har jeg laget før. Å dem er gode.

    Men kom over noe her når jeg snakket med noen, så jeg skal komme meg til lege, fordi jeg har lavt stoffskifte, så det kan påvirke at man ikke går raskt ned i vekt. At selv om jeg trener og spiser sunt å slikt, så tar det tid. så skal komme meg til lege så får man se om man ikke får begynt på noen medisiner for det, slik at det kan bli litt enklere.

    Sambo her, bruker å si at jeg har på ringing for å finne mobilen min igjen. ( er veldig fæl med å legge den her og der) Tihi.

    SvarSlett
  7. Får du levaxin? Jeg har nemlig hypothyreose selv og må ta levaxin hver dag, eller så blir jeg skikkeli syk. Sliter veldig med å gå ned i vekt og har lurt mye på det med hypothyreose og mat. Noen matarter er jo kjent for å gi høyere stoffskifte og dermed være gunstig når en vil ned i vekt... men gjelder det oss som ikke klarer å produsere det hormonet selv? Og hva kan vi evt gjøre med det.... Kom deg til lege og gi tilbakemelding ;)

    Ang tlf, vi er nok værre enn hverandre. Min ligger nå på et ukjent sted hihi og har ligget der i 2-3 dager !

    SvarSlett
  8. Nei får ikke det nå, For jeg skulle egentlig på etterkontroll i Desember 2010, Å så flink som jeg er, så har man bare latt det gå. Helt til nå, når man får høre at lavt stoffskifte kan gi deg problemer med å gå ned i vekt.

    Jeg skal gi tilbakemedling så fort jeg har vær der. :)

    Ang tfl, har du ikke fått noen til å ringe den? :P
    er glad jeg har alarm hver tredje time, ellers hadde nok min vært borte veldig ofte i flere timer. Eller helt til noen ringer den.

    SvarSlett
  9. Hei, beklager at jeg ikke fikk svart. Måtte plutselig dra og ble borte noen dager, også gikk det litt i glemmeboka... Egentlig har jeg lyst til å skrive dette på mail men fant ikke så da blir det her.

    Jeg føler det er litt viktig å "mase" på deg nemlig. Stoffskifte er ikke noe tull, du ser og føler deg kanskje ikke syk, men hvis du virkelig har lavt stoffskifte og ikke svangerskapsstoffskifte eller hva man kaller det så MÅ du få ordnet det. J

    eg brydde meg ikke om at jeg var syk, selv etter legen ga meg medisiner. Tok et år, da hadde jeg lagt på meg omtrent 60 kilo, selv om jeg aldri spiste for jeg følte ikke sult, var så sliten at jeg sov konstant, det verket i hvert eneste ledd og muskel i kroppen og kunne ikke fatte hvorfor jeg var sånn g ble kjempe deprimert, og så heller ikke sammenhengen før senere.

    Til slutt etter en blodprøve ringte legen meg og sa at jeg måtte komme meg dit så fort som over hodet mulig og få i meg medisiner. Jeg hadde blitt så syk at det var "livssviktig" (legens ord) at jeg tok medisinene mine. Og hadde jeg ikke begynt med medisinene ville jeg havnet i koma, og den type koma er det ikke alltid folk våkner opp fra.

    Jeg begynte å ta medisiner og gikk ned 30 kilo i løpet av to-tre måneder. Fikk igjen energi og et mye bedre humør, ledd og muskler verker mindre og jeg kjenner meg friskere. Jeg sliter fortsatt mye med stoffskiftet mitt for jeg slurver fælt med medisinene. Idag feks måtte sambo ta jentungen fordi jeg ikke har tatt medisiner siden torsdag (da vi dro på besøk ble jeg tatt ut av egen rutine og glemte det helt). Da var jeg nemlig så sliten at det å stå opp var et ork. Normalt er jeg en morgenfugl. Idag skal jeg ta medisiner for å si det sånn!

    Du kan godt slette denne kommentaren hvis du ønsker det. Er ikke meningen å komme med pekefinger, men stoffskifte er en sykdom som sniker seg på deg. Den synes ikke på utsiden (annet enn at man blir fet, flaff i huden, tørt og sprøtt hår osv) men sykdommen er så mye mer enn bare det, og det er ikke lett å skjønne at det er det som gjør en dårlig..

    SvarSlett
  10. Takk for svaret. Jeg skal få sjekket stoffskiftet igjen :D
    Takk for at du tok deg tid til å fortelle meg dette :D

    Jeg bruker ofte å bli fort sliten, men har trodd det var pga jernmangelen jeg har. Men vi får se da, hva legen sier. Så kanskje man får begynt med medisiner.

    SvarSlett