onsdag 9. juni 2010

Slanking og amming.

Jeg kom over en artikkel idag om slanking og amming.
for jeg tenkte jo at etter fødsel er det rett på slankinga.
men etter å ha lest denne artikkelen er jeg usikker.

Slanking kan føre til at giftstoffet kommer i morsmelken, og dermed i babyen.
Amming krever mye energi fra mor og mange blir derfor kvitt de ekstra kiloene man har lagt på seg under svangerskapet når man ammer.
Likevel er det mange som føler at de ikke går raskt nok ned i vekt, og ønsker derfor å slanke seg i tillegg. Men dette er ikke alltid like lurt.

Vil du lese mer om dette kan du gå inn på : http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article472271.ece


Hva ville du gjort?
ville du ha slanket deg uansett hva det står skrevet her?

2 kommentarer:

  1. Ville aldri funnet på å slanka meg mens jeg amma. Ungen tar så mye energi ved amming fra før, så jeg hadde spist og vært glad så lenge jeg kunne, og heller forberedt psykisk på momse-stopp til den dagen det var slutt på å slenge ut puppen... :p

    SvarSlett
  2. Jeg tenkte ikke på det før jeg så denne linken, at det faktisk ikke er bra.
    så da blir det amming og gå turer :D

    SvarSlett