fredag 23. juli 2010

GRUER meg til Fødsel.

Ja dere leste rett, jeg gruer meg rett og slett til fødsel.
jeg har født en gang før, så vet jo nesten hva jeg går til, men jeg vet jeg kommer til å gjøre samme "feilen" denne fødselen som den andre.
Jeg er begynt å grue meg så mye at jeg sitter her å feller tårer.

Grunnen til jeg gruer meg så fælt, er pga jeg når jeg får smerter, så holder jeg pusten helt til jeg ikke klarer mer, så slipper jeg pusten, å slik fortsetter det.
Jeg har bestandig vært slik, å har alltid gjort det.
Å vist noen minner meg på det mens smertene er på sitt værste så nekter jeg å høre på dem.
jeg er så sta når jeg har vondt å nekter å høre på noen.

Å det sies jo så fint at man skal puste seg igjennom smertene, for da blir alt så mye bedre, men jeg klarer ikke det.

Jeg kjenner jeg bare gurer meg mer og mer for hver dag som går, med tanken på at det nærmer seg. Å ikke vil jeg ha keisersnitt heller for det vet jeg ikke hvordan fungerer osv, så da blir jeg redd igjen.

Jeg skal snakke med jordmoren min å hør hva hun har å si, men er vel bare det at jeg skal få min kjære til å hjelpe meg å huske det, å si det til dem på føden. Men det hjelper jo ikke, det vet jeg, for dem prøvde sist fødsel, å jeg nektet å høre på dem, alle og en hver. for når jeg har smerter er det JEG som bestemmer om hvordan jeg skal takle dem, så ingen skal komme å tro dem kan gjøre det bedre med å fortelle meg, hvordan jeg skal takle smertene. Så sta er jeg.

å jeg er besvist på dette, å det må vel hjelpe tenker du. Men det gjør ikke det.
Jeg har vært slik siden jeg var en liten jente.

grøss og gru, bare litt over 8 uker igjen til termin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar