søndag 23. mai 2010

Sikring av barn i bil. VIKTIG!

Trygg Trafikk har i forbindelse med sin kommende kampanje, Tryggest bakovervendt, lagd en en informasjonsfilm. Filmen bør sees av alle som har noe med barn og sikring i bil å gjøre.



Husk å slakke og stramme selene mellom hver gang barnet bruker barnesetet.Selene skal være så stramme at det nesten er ubehagelig.

Dette er en anbefaling av trygg trafikk.
Så hva vil du risikere? Tenk trygghet framfor comfor.

Jeg har hatt min sønn forovervendt siden han var 1 - 1,5 år. Å etter jeg ser dette er jeg virkeli glad for at jeg ikke har vært involvert i en trafikk ulykkke.

Så hvordan sikrer du ditt barn?


SÅ en liten film til, man får aldri nok informasjon om hvordan man skal sikre ett barn.

3 kommentarer:

  1. når barn blir gamel nok til å ikke bruke bilsete. skal man ikke la barna ha bilbelte under armen. det er det same som å ikke bruke bilbelte. så da får man bot vis man blir stoppet av poletie. og vis man er involvert i en bilulyke så skaper det støre invedige skader hos både barn og voksene.

    SvarSlett
  2. man skal beskyte de minste. de kan ikke det selv.. og de vet ikke vordan

    SvarSlett