søndag 9. januar 2011

Fristelser over alt.

Når du er på en diett, kommer du nok ikke unna fristelsene, nei det er da du virkelig legger merke til reklamen om brusen, burger, pølse og alt det andre. Slik som meg idag, Narvesen har tilbud på alle pølser, til 19 kr, ja 19 kr er ingenting, å hvor lett vint er det ikke, gå bort til disken å si: Jeg skulle hatt en pølse med brød, å 1 min senere står du der med pølsen i handa, å 2 til 5 minutt senere er pølsen borte, å du føler deg mett. Men du har nettopp fått masse kalorier i deg å karbohydrater, å sulten kommer tilbake om en stund, for dette er bare enkle karbohydrater som holde blodsukkeret ditt oppe en liten stund, før kroppen maser etter mer mat.
Jeg kjøpte ingen pølse, jeg var utrolig sulten å tenkte på det, men jeg gikk ut av narvesen med 2 pakker ekstra tyggis istedet.
Å ja du tenker sikkert tyggisen gjorde deg vel ikke mett, å nei den gjør deg ikke mett, men du får noe å tygge på slik at magen roer seg til du enten kommer hjem, eller finner ett sunnere alternativ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar