fredag 10. desember 2010

Bedre fordøyelse.

Det er vel ikke mange av dem som går på lavkarbo som vil si dette på sin blogg, men jeg gjør det. For jeg har fått mye bedre fordøyelse etter jeg begynte med lavkarbo til frokost og kvelds å det er kjempe kjekt, jeg er meget fornøyd med det. Så synes at alle skal vite, at ikke bare går du ned i vekt med lavkarbo men den hjelper på fordøyelsen å. Så har du vekt eller fordøyelses problemer begynn på lavkarbo.
Litt fakta om lavkarbo til dere:
Lavkarbo kosthold innebærer at andelen karbohydrater i kosten reduseres til fordel for økt inntak av proteiner og/eller fett. Lavkarbo kosthold andvendes for vektnedgang eller vektstabilisering. I Norge anser man lavkarbo som et kosthold der inntaket av karbohydrater er redusert til et inntak tilnærmet null til 150 g pr dag. Der hvor inntaket er så lavt at ketose oppstår så snakker man om ketogene dietter, som er en an mange retninger innen lavkarbo. Foruten vektkontroll så har lavkarbo kosthold også i medisinsk sammenheng med behandling av pasienter med epelepsi og diabetes, til tross for at anvendelsen er omdiskutert.
Dette er hentet fra wikipedia, her er link til resten http://no.wikipedia.org/wiki/Lavkarbo

1 kommentar:

  1. du må linke med bilde til din blogg :) for innlegget forsvinner når jeg skriver nytt innlegg..
    Men uansett er det 2 lodd om du ikke gjør det da:)

    SvarSlett