søndag 21. november 2010

Søndag = Veie dag.

Sist veie dag gikk det ikke den veien jeg ville, å jeg hadde lagt på meg 1 kilo. Denne uken har jeg tatt av meg det kiloet igjen og itillegg gått ned 300 gram, så har tatt av 1,3 kilo iløpet av denne uken. Å denne uken har jeg ikke trenet så mye, jeg har ikke gått så mye, jeg har bare rett og slett slappet av og ammet barnet mitt. Så jeg tror stress påvirker veldig mye på vekta.

Å jeg er faktisk under startvekta jeg hadde før jeg ble gravid med lillemor, så det er godt, selv om det bare er med 300 gram. Så får vi se hva som skjer videre med vekta, jeg skal fortsette å slappe av, gå litt turer, ta litt zumba av og til, å det bare for morro, ikke for at jeg føler at jeg må, for da går man tydeligvis opp.

Så i denne uken fikk jeg streng beskjed om at jeg må få tatt jern, før jeg havner på sykhus til blodoverføring. Jern er viktig for kroppen, den frakter oksygen til muskler og hjertet, så jeg har faktsik skjerpet meg når det kommer til jerntabeletter, jeg tar dem for en gangs skyld. Har hatt jern mangel lenge, men lenge siden det var så langt nede som nå.
Hadde en blodprosent på 8,9 å den skal normalt sett ligge på 14. Så en hvilepuls på 100, å det har mye med det lave jern nivået i kroppen min, for da må blodet jobbe raskere slik at det skal greie å frakte oksygen.

Men nok om det.
Ha en fin søndag folkens.

2 kommentarer:

  1. Er det ikke du som har veiedag vær dag? :P

    SvarSlett
  2. HA HA HA HA jo :P
    men æ skal prøv å bare forhold mæ til hva søndagene sier :P så det er liksom søndagene som teller :P

    SvarSlett