fredag 4. juni 2010

Røyking i bil, med barn tilstede.

Jeg kom over en artikkel på an.no idag, der dem skriver så pent:

Bilrøyken kan forsvinne.
Oslo (ANB): Forbud mot røyking i biler med barn er ett av tiltakene som kan bli vurdert i Helsedepartementets nye tobakksstrategi.


Selv om jeg ikke er røyker, så lurer jeg på hvordan dem skal få dette igjennom?
Man kan ha passasjerer som drikker i bilen, vi kan lage bilen om til et sovested når man ikke kjører. Så det med bil, sies jo å være "privat" eiendom, så hvordan i all verden skal dem få dette igjennom?
Da burde det bli forbudt å røyke i private hus å.

Hadde ikke vært meg imot at det hadde blitt forbudt, men sjønner ikke hvordan dem skal greie å gjennomføre den loven.
Å når dem starter med ikke røyk i bil, så må dem vel starte at bilsete til barn SKAL være bakover vendt til barnet er 4 år, det har mer med trafikk sikkerhet å gjøre, men den prøver dem ikke på? Der får man "besteme" selv.

Latterlig spør du meg.

Kilde: http://www.an.no/nyheter/article5144921.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar